Edit

lunes, febrero 26, 2007

La suor freda.


Va sortir de casa amb l´esperança de trobar-la, sense ni tan sols saber-ho. Va ser un acte reflex, mitigat pel pas del temps. Per això mateix no sabia ni per on caminava. Passejava a ritme fixe, sense pressa però sense pausa, sense donar-li al cap temps per pensar on es podien dirigir els seus passos. Es deixava transportar per l´instint. Un instint incert. Incert com el que recordava d´ella, com el que quedava de tots aquells anys. Mirava de fit a fit a través dels aparadors, aquells aparadors on ella sempre el feïa aturar-se i li assenyalava amb el delit d´una nena una cosa i una altra i una altra, com si li anés a comprar totes. Vorejava els antics camins empedrats de la catedral. El de l´acordionista, el del violinista que emetia aquells sons tan estranys amb una serra d´acer, el del cantant d´òpera a capella, la petita plaça on s´asseïen sovint després de sopar i fumaven i parlaven, i quan més fumaven més parlaven...Qui sap de quantes coses podrien parlar aquelles pedres? Va recórrer també totes les llibreries on el va portar. S´aturava a la secció de poesia i feïa veure que fullejava els mateixos llibres que ja li havia regalat, els mateixos versos que ja s´havia aprés de memòria i que ni a ell ni a ella li havien servit per a res. De sobte un perfum afruïtat o uns tacons sorollosos feïen que s´aturés tot al seu voltant i comencés a notar aquella suor coneguda. Una suor freda que l´ennuegava, que el cobria de cap a peus...Falsa alarma. De retorn pel gòtic la taverna de les ostres. Les mateixes ostres de viver a preu de delicatessen. Mirava endins amb cautela: Guiris i més guiris. Animalons de color rosa amb mitjons i espardenyes...Va tornar a casa, cansat, però com qui no vol la cosa. Més o menys amb el mateix estat amb el que va sortir per la porta. Amb l´automatisme i l´instint extraviat de qui busca el que sap que no trobarà.

4 Comments:

Blogger ferdydurke said...

De vegades em pregunto què veus en mí. Espero que si alguna vegada desapareixo, sigui quina sigui la circumstància, em pensis. La trobes a faltar, oi? M'hagués caigut bé si jo li hagués caigut bé a ella, però alguna cosa en mi la ofenia, potser aquest aire de falsa autosoficiència que tinc, o simplement perquè estava a prop teu. Jo la trobo a faltar, m'agradava, m'agradaven les coses que m'explicaves d'ella, m'agradava la part de la teva vida que comparties amb ella. Ella et donava pes, era algú excepcional, una d'aquelles persones que et roben una mica l'ànima. La gent no sap robar-nos l'ànima. Si algun dia sents els seus tacons, et gires i és ella, i feu un cafè, dona-li records de part meva.

10:39 a. m.  
Anonymous Anónimo said...

Et tenia uns gelos terribles, no t´ho pots arribar a imaginar. Però no li queïes malament, perque sabia que m´estimaves d´una manera molt diferent a la seva...
Suposo que algun dia ens tornarem a trobar, i no serà com cap de les vegades que ho he somiat, suposo...
Ella sempre em recordava un aforisme de Proust que deia que es desterra a l´objecte estimat amb la mateixa vehemència amb la que ha estat el centre de la nostra vida...Espero que el tiu aquest de les magdalenes anés errat, però intueixo que no...

10:31 p. m.  
Anonymous Anónimo said...

Crec que fa massa temps que no sento la suor freda. Massa temps que la meva vida és prosaica i estática. M'he acostumat al pensament de "l'any que ve serà millor" i així em van passant els anys. No sóc amant dels grans desficis passionals, però viure a l'altra banda és molt pitjor. On són els llops, els filldeputes, les traicions i les victòries? Tot està volant, i a l'entorn només queda el tedi del dia a dia.

12:31 p. m.  
Blogger Unknown said...

els nostres sms són incompatibles amb els nostres sons. tela marinera.Aviam quan s'ajunten els astres per fer un café!

9:41 p. m.  

Publicar un comentario

<< Home