Edit

domingo, febrero 11, 2007

I si juguem a...

La setmana que ve començo a treballar de teleoperadora. No ho dic en femení per fer-me el graciós, sinó perque és una feina on gairebé tot són dones, i si a una dona se li pot dir que és un metge o un arquitecte, doncs no veig perque a mi no se´m pot dir teleoperadora.

En fi, la meva vida torna a ser d´allò més fascinant. El més preocupant de tot és que em fa il.lusió. De petit, quan aconseguia colar-me en el despatx del meu pare, o el del meu tiet, que tenia molts telèfons, m´encantava jugar a que era oficinista. Agafava dos mil telèfons i recados alhora però sempre deia que el meu jefe estava molt ocupat i no podia posar-s´hi. (Les pelis americanes de classe bussiness expliquen part de la meva infància...). Després m´entretenia embrutant milers de papers amb algún tampó fins gastar-li la tinta, repicava teclats desconnectats fins a la sacietat o em prenia un respir donant voltes a la gran butaca de rodes on m´asseïa fins marejar-me...

Tinc el record de passar-m´ho teta amb aquesta xorrada. Una tarda sencera se´m podia passar volant fent d´oficinista, i curiosament ara em sembla una vida sedentària que ha de minar el caràcter de qualsevol funcionari, tot i que és sempre preferible a fer bambes Nike a Tailàndia, o pilotes de la FIFA...Però, al cap i a la fi, aquest pensament em reafirma en la idea què molts cops em tormentava de si el teatre és realment la meva vida. Ho és. M´explicaré: De petit disfrutava jugant a que era oficinista i ara, en la crua realitat, tindré atacs d´angoixa quan porti una setmana agafant trucades. De la mateixa manera, l´única cosa que podria estar fent tota la vida sense cansar-me és el teatre, perque no estic fent res, estic jugant a fer alguna cosa, com agafant trucades; ni tampoc sóc res, jugo a ser alguna cosa, com jugar a ser oficinista. I, de fet, tinc comprovat que mai sabré fer una altra cosa perque com diu la meva millor amiga amb tota la raó del món, sóc un mongui.

2 Comments:

Blogger Unknown said...

espero que sigui a partir de la setmana que ve, que divendres tens una cita ¬¬
I dimarts ta truco per quedar, ok?

10:50 p. m.  
Blogger ferdydurke said...

Eh! que no t'ho dic literalment. Ara començaré els missatges amb guapo o cuqui, que segur que t'agrada més, mongui.
No saps com t'entenc, jo també jugava a això, també a ser mestre, fins i tot tenia una llibreta amb els noms de nens imaginaris a qui els posava notes i els hi comentava. Potser el Melendres tenia raó quan va dir-me que tenia ànima de funcionària, em va ferir, com totes les coses que ens diuen que són una mica veritat.

8:55 a. m.  

Publicar un comentario

<< Home