Edit

sábado, septiembre 02, 2006

El desarrelament.


Mai he sentit la necessitat d´arrelar enlloc ni en ningú. Intueixo quins son els motius que poden portar a algú a fer-ho, intencionadament o no. Algunes persones del meu entorn, amics o coneguts, ja han començat a fer-ho. Ja sigui amb una altra persona, un fill, amb una feina o amb una hipoteca. Elements que a primer cop d´ull no ténen res a veure, tot i que també ens podem hipotecar amb una relació. Algunes d´aquestes persones, amb algunes de les quals he compartit moments de la meva vida que ja només pertanyen al passat i que cada cop costa més girar el cap per recordar-los, m´han arribat a titllar subtilment de covard, de tenir por al compromís, o de com a mínim ser tractat amb certa condescendència per caminar sense romb, o amb ulls d´incomprensió, de bestiola estranya.
Mai m´he sentit part del poble on vaig passar la meva infància, ni de cap colla d´amics,-és cert que en vaig tenir alguna de més jove, però per la mania d´ajuntar-te amb els de sempre-, en realitat, la majoria d´amics amb els que tinc una relació més estreta també se senten uns desarrelats. No pertanyo a cap partit polític, ni tribu urbana, ni creença religiosa,-ni tan sols l´ateïsme em consola perque no hi ha gaire a compartir en l´absència de creençes, ni de cap filosofia de vida, naturista o vegetariana, ni de cap associació. No tinc cap deure per cap pàtria ni cap vida que donar per ningú. Em sento incapaç de formar una llar perque al cap de poc temps ja és només una gàbia on menjar i dormir, o una familia.Detesto la vida familiar, domèstica, i és per això que per molt que me l´estimi mai ens podrem entendre jo i la meva familia. Cap sentiment em pertany el suficient com perque arreli en algú altre. Només em posseeix temporalment i despres m´abandona, com una grip. Vull trobar un lloc però no sé on. Vull trobar algú però no sé a qui. I cada cop estic més temerós de que aquest lloc i aquest algú són només una estranya malformació generada per la meva ment, un error de la memòria, un somni estèril de romàntic decadent.
És dur sentir-se així, ho admeto. Però no per això em sento més ni menys desgraciat que els altres. Tots estem refotudament sols, i cadascú fa el que pot per oblidar-se´n. Jo sé que cap relació amb ningú per més que me l´estimi, ni cap hipoteca per eterna que sigui em farà deixar de sentir-me sol, ni de pertànyer a res ni a ningú. No sé què fer amb la meva vida, però espero fer-ne alguna cosa. Però, sobretot, el que espero és no acabar fent-ne qualsevol per poder dir que he fet quelcom amb la meva vida, i per anar oblidant de mica en mica el que realment volia fer amb ella.

1 Comments:

Blogger ferdydurke said...

L'altre dia llegia l'esquelet d'un assaig (una espècie de sinopsis) sobre l'evolució de l'amor i el matrimoni, o més precisament sobre el matrimoni i l'amor. Més o menys deia que el matrimoni en principi havia estat un contracte, allunyat del sentiment amorós, després, cap a finals del segle XVIII la gent es volia casar per amor, però sempre sota una relació de dependència de la dona respecte a l'home i que ara, quan ja la dona no té perquè dependre de l'home i són dos individus amb els mateixos drets i deures, en principi, és com una espècie de lluita. Ho he explicat bastant barroerament però em serveix pel que vull dir. El matrimoni té més sentit si penses en un contracte, en els interessos i en la dependència, però avui en dia, quan ningú mana sobre ningú, només és un generador de conflictes i angoixes. Sobre l'amor només diré que és un sentiment imprecís i sobrevalorat... però sobretot imprecís. La gent, quan creix, creu que ha de començar a tenir responsabilitats i compromisos i creu que ser responsable és trobar parella, feina i començar a tancar les seves idees en un direcció. Jo crec que gairebé tota la meva vida he estat responsable i m'he compromès amb mi mateixa (que és l'únic compromís que val), la responsavilitat no és començar a tancar portes, comprar cases i ser condescendent des d'un sofà ni massa clàssic ni massa extravagant. No defensaré ni la meva por ni la meva covardia, ni intentaré disfressar-les d'una altra cosa, perquè me els conec bé. Però jo tampoc sento arrels sota els meus peus, em fa por la solitud, però em fa encara més por massa companyia... Jo ho vull tenir tot, però de vegades no vull tenir res... És un infern.

10:03 p. m.  

Publicar un comentario

<< Home